Network Menu

Genomförda aktiviteter 2016

Här kan ni att läsa om alla årets genomförda program!

Ipad-träff 23 november

Idag träffades vi tio stycken it-intresserade damer hemma hos undertecknad, för att lära oss lite mer om våra ipads. Vi rensade gammalt skräp, justerade ljuset på våra skärmar, samlade appar i kategorier, gjorde fina album med hjälp av en fotoapp, färgsatte ramar och lade dit text m.m.

Book Swap 11 november

thumbnail_fullsizerender_100I dag den 11 november var vi fyra boksugna Sweor som träffades hemma hos undertecknad.
Efter en sen frukost kastade vi oss över diverse bokförslag.

Besök i San Remo 8 november

img_1004_100Efter försenat tåg, förtidigt tåg och tåg som inte gick och en del som åkte bil, var vi nio Sweor som till slut mötte upp i San Remo.

SWEA Boule 3 november

img_3582_100I strålande sol, med glatt humör och nyputsade klot var vi idag tretton Sweor, som tävlade om den stora äran att vinna i allmänhet och få en flaska champagne i synnerhet.

Coffee morning hos Ann 19 september

fullsizerender-29_100Vi var ca fyrtio Sweor, som igår träffades hemma hos Ann i Vence för höstterminens populära coffee- morning.

Vårmingel 4 maj

IMG_8733_100I strålande solsken och med böljan den blå intill träffades idag ett stort gäng Sweor med respektive och vänner på Lido plage i Nice.

SWEA Boule 20 april

IMG_8508_100Tack Gittan för att du ännu en gång ordnat en trevlig SWEA- bouletävling för oss. Vi var femton glada Sweor som idag ‘ slogs’ om de åtråvärda vinsterna i form av vinflaskor. Solen sken och det var nästan vindstilla… inget alls att skylla på i spelet men det gick som vanligt upp och ner.

Smart Phone träffen 19 april

Idag slapp ingen undan apparnas värld. Vi laddade ner reseappar, flygappar och kartor med gps-funktion. Det tipsades om musikappar, hotellappar och vi tog skärmbilder och trixade med våra paddor.

Utflykt till Bordighera 7 april

IMG_2981_100Igår tog 16 Riviera-Sweor tåget till Bordighera (Italien) för att gå på torsdagsmarknaden! Och väl framme så handlades det som bara damer kan. Det blev solhattar, dunjackor (för svenska kyliga sommarkvällar), smycken, byxor, dukar, skärp, scarves och mycket mer.

Smart Phone träff 14 mars

IMG_2793_100  Idag träffades tio Sweor hemma hos Christina T i Mougins för en smartphoneträff. Meningen var att lära känna våra telefoner och dess funktioner bättre.

Besök på fotomuseet i Nice 10 mars

fotografimuseum i niceVi var 7 st Sweor som träffades på restaurang L’Empire i Nice och hade en mycket trevlig lunch.

Föredrag och smycken och design 29 februari

smyckenDen sista februari samlades tjugo förväntansfulla damer i Cannes på restaurang Gaston & Gastounette för att lära sig lite mer om smycken och hur det är möjlighet att förändra de redan befintliga.

Citronfestivalen i Menton 23 februari

ingången till citronfestivalen_100Vi var några Sweor som tog tåget till Menton, andra mötte upp gående utanför ingången till Citronfestivalen.

Årets tema var “italiensk film” och mycket riktigt fick vi se ett antal italienska filmscener, såsom Det ljuva livet (La Dolce Vita) Amarcord, Kleopatra med flera.

SWEA Boule skola 18 februari

IMG_2724_100Vi var 13 Sweor som samlades nere på boulebana i Antibes för att lära oss mer i konsten att träffa ”lillen”. Det var i vanlig ordning Celie som instruerade oss och det gick väl si så där för oss.

Årsmöte 15 februari

IMG_2692_100Vi var 50 Sweor som samlades på Le Club House i Domaine du Loup för att delta i SWEA Rivierans årsmöte. I vanlig ordning startade vi med champagnemingel och det fanns  många Sweor att bekanta sig med.

Semmelkväll med film 9 februari

IMG_2674_100Vi åt Johannas fantastiskt goda semlor med riktig kardemumma och mandelmassa från Sverige och Lena hade dukat upp med flera delikata snittar och vin.

Book Swap 5 februari

IMG_7460_100Vi var sju glada Sweor som idag träffades för att byta böcker med varandra. Efter kaffe med dopp på terrassen presenterade vi våra böcker och bytte sedan till oss ur den spännande högen.

Afternoon Tea på Negresco 21 januari

afternoontea_01_100Vårens första SWEA-träff!

Vi var 25 glada och vårfräscha Sweor som idag träffades på Negresco för att inta Afternoon Tea på engelskt manér.

Läs här och se bilderna>>